پرش به محتوای اصلی

اخبار

برگزاری جلسه توجیهی-آموزشی جهت مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان مرکزی

برگزاری جلسه توجیهی-آموزشی جهت مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان مرکزی
جلسه توجیهی-آموزشی دفاتر پیشخوان خدمات دولت در روز سه‌شنبه مورخ 1398/6/12 در سالن جلسات اتاق اصناف اراک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی، در این نشست لادن مهدوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان دولت در استان، با اشاره به ابلاغ آیین نامه اصول حاکم بر صدور پروانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ICT روستایی در قالب مصوبه شماره  3 جلسه 289 مورخ 97/12/19، بر ضرورت آگاهی کامل دارندگان پروانه و همچنین متقاضیان دریافت پروانه جدید دفاتر پیشخوان از مفاد آیین نامه یاد شده تاکید کرد و گفت: در این دستورالعمل شرایط متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت پروانه، ضوابط اعمال مقررات و رسیدگی به تخلفات، نظارت و ارزیابی عملکرد و نحوه رتبه‌بندی دفاتر مشخص شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن تاکید بر اهمیت عملکرد دفاتر پیشخوان دولت در جلوگیری از مراجعات غیرضروری مردم به دستگاه های دولتی، گفت: به منظور کاهش تصدی‌گری دولت، سهولت دسترسی آحاد مردم به ارائه کنندگان خدمات، ارتقای سطح کیفیت ارائه خدمات به شهروندان، کاهش هزینه تمام شده خدمات در بخش دولتی و همچنین جلوگیری از ترددهای غیرضروری در سطح شهرها و روستاها،کلیه دستگاه های اجرایی خدمات دهنده مکلفند تمامی خدمات قابل واگذاری تعیین شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور را از طریق دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی ارائه کنند.

 وی همچنین از پیگیری‌های اخیر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در زمینه احصاء خدمات قابل واگذاری از سوی دستگاه های اجرایی استان و تلاش در رفع موانع موجود در این زمینه تشکر کرد.

در ادامه جلسه حیدری، نماینده سازمان تنظیم مقررات منطقه مرکزی، توضیحاتی را درباره معیارهای ارزیابی دفاتر و درجه‌بندی آنها بیان کرد و افزود: دفاتر براساس سطح جغرافیائی شامل کلان شهرها، مراکز استان و شهرها در 3 سطح درجه‌بندی شده‌اند و تعداد خدماتی که هر دفتر می‌تواند ارائه دهد با توجه به تعداد خدمات قابل ارائه در محدوده شهر یا روستا تعیین می‌شود و بر این اساس دفاتر درجه سه حداکثر ۳۰ درصد، دفاتر درجه دو حداکثر ۷۰ درصد و دفاتر درجه یک میتوانند ۱۰۰ درصد خدمات را  ارائه کنند.

حیدری همچنین نحوه محاسبه تخلفات و جریمه‌های قابل اعمال را برای حاضرین تشریح کرد و در پایان به سوالات حاضرین جلسه در خصوص آیین‌نامه ابلاغی پاسخ داده شد.

براساس این گزارش، جلسه توجیهی-آموزشی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با حضور مهدوی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان،گرامی، معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی،یساولی، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری،حیدری، نماینده سازمان تنظیم مقررات منطقه مرکزی، غلامی رئیس انجمن صنفی دفاتر پیشخوان دولت استان و مدیران دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان مرکزی برگزار شد.

۱۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۳۸
روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی |
تعداد بازدید : ۲۶۳

اظهارنظر

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید